SILA KLIK FOLLOW SEBELUM COPY BAHAN INI

Pesanan

SILA KLIK "JOINT THIS SITE" DI ATAS DAHULU SEBELUM MENGAMBIL, MENCIPLAK DAN MENCETAK BAHAN2 NOTA DALAM BLOG INI. SEBARANG PERTANYAAN BOLEH BERHUBUNG DGN SAYA EMAIL : abjipkb@yahoo.com @ FB: Azizi Cyberspot
Happy all, welcome to this blog, I hope that this blog will benefit and share it with everyone around the world, especially who want to know and find information about education in Malaysia. Thanks to that has been a follower of this blog and will become. InsyaAllah, we will meet again in the future.

Sunday, 3 July 2011

SOALAN TUTORIAL DAN ISL MINGGU 3

Pembentangan Tutorial:

Banding bezakan prinsip-prinsip pembelajaran Ewell yang dibincangkan dalam artikel tersebut dengan prinsip pembelajaran Gagne.

ISL

Rumuskan semua isi kandungan kuliah dan bahan-bahan dalam bentuk peta konsep / pengurusan grafik simpan dalam portfolio.

Persediaan tutorial:

Pelajar bincang dan banding beza pandangan ahli teori behavioris Watson, Pavlov dan Thorndike berkaitan cara organisma/ manusia belajar. Sediakan satu aktiviti menguji pemahaman tajuk berkenaan. (contoh: kuiz, senarai semak dan ujian)

Rujukan

Woolfolk,A. (2004) Educational Psychology(9th ed).New Jersey:Prentice Hall.

Slavin, R.E. (2005) - Educational Psychology: Theory and Practice.(5th ed.).Boston:Allyn and Bacon.

Eggen,P. dan Kauchak,D. (2004) Educational Psychology: Windows to the classroom.

http://hagar.up.ac.za/catts/learner/tyna/gagne.html

www.intime.uni.edu/model/learning/lear.html

No comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails